VI Warszawski Festiwal Fotografii Artystycznej 2010

imprezy towarzyszĄce

Dominika Naborowska
Fotografie

Absolwentka ASP w Warszawie, Wydział Grafiki. Po doświadczeniach z projektowaniem graficznym, grafiką warsztatową i fotografią odnalazła się w projektowaniu biżuterii, o którym pisze od 3 lat bloga http://www.panieprzodem.pl/" www.panieprzodem.pl
Adeptka złotnictwa, praktykantka w kilku pracowniach autorskich polskich projektantów. Fotografię traktuje, jako dopełnienie różnych środków wyrazu, jakimi się posługuje, m.in. malarstwa czy rysunku.

 

„Dyplomanci profesora Wojciecha Prażmowskiego: Iza Zdziebko, Grzegorz Mart, Joanna Chudy”

Izabela Zdziebko (ur. 1977)
Absolwentka Wydziału Fotografii PWSFTViT w Łodzi. Uczestniczka wielu wystaw zbiorowych i indywidualnych, m. in.: w Krakowie, Łodzi, Wrocławiu, Tarnowie, Bielsku-Białej. Uprawia fotografię kreacyjną, eksperymentalną. Wykłada fotografię w krakowskiej Szkole Artystycznej Forma.

Grzegorz Mart (ur. 1984)
Absolwent PWSFTViT w Łodzi. Doktorant Śląskiego Uniwersytetu Medycznego. Mieszka i tworzy w Krakowie. Prace prezentowane m.in.: BWA, Tarnów; Galeria B&B, Bielsko-Biała; Pacamera, Suwałki; Pauza, Kraków; Stary Browar, Wrocław; BWA Krynica; MCK, Kraków, Miejska Galeria Sztuki, Łódź; Bunkier Sztuki, Kraków.

Joanna Chudy (ur. 1976)
Doktorantka na Wydziale Grafiki, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, specjalizacja: fotografia. Studia: Wyższe Studium Fotografii w PWSFTViT w Łodzi (2009), Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie (2002).

Wystawy (wybór): 2007 - „Versus” Festiwal Fotospace, Wrocław; 2008 - „Litwa”, wystawa poplenerowa studentów PWSFTviT, Galeria PWSFTviT, Łódź; „Litwa”, wystawa poplenerowa studentów PWSFTviT, Galeria Schody, Warszawa; „Fotografowie jutra” – 5 lat studiów fotograficznych w PWSFTviT, Galeria Miejska, Łódź; „W stronę sacrum”, Galeria Współczesnej Sztuki Sakralnej, Kielce; „Fotografowie jutra” – 15 lat studiów fotograficznych w PWSFTviT, Galeria PPNT, Festiwal Polskich Filmów Fabularnych, Gdynia; "Europe-Lounge", pokaz fotografii, Haamburg, Niemcy; 2009 - „Remis 2009”, 17. Biennale fotografii w technikach fotograficznych i cyfrowym przetwarzaniu obrazu, wystawa pokonkursowa, Ostrów Wielkopolski; V Warszawski Festiwal Fotografii Artystycznej 2009, Galerii Sztuki Mediów ASP, Warszawa; Ogólnopolski Konkurs Fotograficzny „Portret 2009”, wystawa pokonkursowa, Koło; „Czuła ostrość”, Galeria Szyb Wilsona, w ramach Miesiąca Fotografii w Krakowie, Katowice; „Piątka” – Wystawa w Galerii BWA, Tarnów; „Piątka”, Galeria Pacamera, Suwałki; 2010 - „Piątka”, Galeria B&B, Bielsko-Biała.

Publikacje: 2009 - „Remis 2009”, 17. Biennale fotografii w technikach fotograficznych i cyfrowym przetwarzaniu obrazu, Ostrów Wielkopolski; Ogólnopolski Konkurs Fotograficzny „Portret 2009”, Koło; „Piątka”, Galeria BWA, Tarnów; „Niektóre rzeczy widzialne i niewidzialne”, katalog prac studentów PWSFTv i T, Łódź; „Aura”, Warszawa; 2008 - „W stronę sacrum”, Kielce; „W galerii Więzi”- prezentacja fotografii na łamach miesięcznika „Więź”, Warszawa; 2007 - „Versus”, Festiwal Fotospace, Wrocław; „Foto-Ekstensje 15 lat studiów fotograficznych w PWSFTviT”, Łódź. Nagrody i wyróżnienia: 2009 - wyróżnienie na 17. biennale fotografii w technikach fotograficznych i cyfrowego przetwarzania obrazu „Remis 2009”, Ostrów Wielkopolski; Laureatka wystawy pokonkursowej V Warszawskiego Festiwalu Fotografii Artystycznej, Galeria Sztuki Mediów ASP, Warszawa; I nagroda w Ogólnopolskim Konkursie Fotograficznym „Portret 2009”, Koło; I nagroda w konkursie „Aura” Hogan &Hartson, Warszawa.

 

„12”
Marcin Burbo, Aleksandra Dziedzic, Krzysztof Goliński, Agnieszka Jaźwińska, Jakub Kercz, Grzegorz Norberciak, Jan Przybyszewski, Jacek Sadecki, Marta Szamburska, Michał Wielowiejski, Maja Zembrzuska, Agnieszka Ziobro

Dwanaście to liczba osób biorących udział w projekcie, a także klatek negatywu średnioformatowego, na którym zarejestrowane zostaną wszystkie zdjęcia. Każdy z uczestników ma więc do dyspozycji tylko jedną klatką tego samego filmu. Projekt ma na celu zaprezentowanie tego, że każdy z grupy osób, które studiują razem i fotografię poznawały pod okiem tych samych nauczycieli, wykształcił w sobie umiejętność ukazywania subiektywnej wizji rzeczywistości. Kiedy posiada się już rozległą wiedzę w dziedzinie sztuki, trzeba umieć dokonać wyboru tego, co dla danej osoby jest najważniejsze, co będzie odzwierciedlało jej osobowość i poruszało tematy znajdujące się w zakresie jej zainteresowań. Możliwość wykonania tylko jednej fotografii zmusza do podjęcia takiej decyzji. "12" to odważne działanie oparte na wzajemnym zaufaniu wszystkich członków grupy. Żaden ze studentów nie wie, jakie zdjęcia wykonają pozostali uczestnicy projektu. Efekt końcowy będzie niespodzianką zarówno dla widzów, jak i dla samych fotografów. Wiele razy wieszczono koniec fotografii tradycyjnej. Opisywane przedsięwzięcie jest dowodem na to, że ma się ona znakomicie. Młodzi autorzy nie zapominają o tym, że owita tajemnicą fotografia analogowa jest bardzo potrzebną, codzienną lekcją pokory. Uczy szacunku do materiału i wymaga tego, by zatrzymać się i zastanowić przed wciśnięciem spustu migawki. Uczestnikami wystawy są studenci piątego roku Wydziału Sztuki Mediów i Scenografii ASP w Warszawie.

Hieronim Neumann
„Zoopraxiscope”

Urodzony w 1948 roku. Absolwent Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Poznaniu, dyplom w 1977 roku. Scenarzysta, autor opracowań plastycznych i reżyser filmów autorskich, związany ze Studiem Małych Form Filmowych SEMAFOR w Łodzi, Telewizyjnym Studiem Filmów Animowanych oraz Studiem MANSARDA w Poznaniu. Przedstawiciel nurtu eksperymentalnego. Wykładowca animacji w Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, od 1985 roku i Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, od 2000 roku. Laureat nagród na festiwalach w: Huesca, Oberhausen, Lozannie, Krakowie i  Poznaniu. Filmografia: 1976 – Wyliczanka (Countdown); 1979 – 5/4; 1982 Blok (Apartmenthouse); 1987 – Zdarzenie (Event); 1993 – Lot trzmiela (Flight of the bumblebee); 1995 – Magritte; 2002 – Remote control; 2005 – Zoopraxiscope.
Udział w ważniejszych  przeglądach i festiwalach filmowych: 1982 – Certamen International Films Cortom, Huesca; 1983, 1988 â Westdeutsche Kurzfilmtage, Oberhausen; 1983, 1989 – Journees Internationales du Cinema dâ Animation, Annecy; 1988 – Festival Internacional CINANIMA, Espinho; Film Festival, Uppsala; 1988, 1999, 2002, 2005 – Ogólnopolski Festiwal Filmów Krótkometrażowych, Kraków; 1989,1991 – Festival International du Film dâ Architecture et dâ Urbanisme, Lozanna; 1995 – Biuro Wystaw Artystycznych Galeria Miejska Arsenał, Poznań; 1996 – Holland Animation Film Festival, Utrecht; 1997 – Biennale Media Art WRO 97, Wrocław; 1997 –   Settimana del Cinema Europeo dâ Animazione METAMORFOSI, Rzym; 1999 – Associazione Culturale Labor-Rassegna Intrenazionale, Cagliari; 2000 – International Animation Festival, Ottawa; 2001 – World Summit on Media for Children, Saloniki; 2004 – A short history of Polish avant garde, MOMA, Nowy Jork; 55 lat Polskiej Animacji, Warszawa; Regards sur le Cinema dâ Animation, Centre Pompidou, Paryż; 2006 – Semana de Cine Experimental, Madryt; 2007 – Betonowe dziedzictwo, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa; 2009 – Retrospektywa polskiej animacji, Izrael.

 

Piotr Wołyński
„W cztery oczy”

Urodzony w 1959 roku w Poznaniu. Studiował filozofię i kulturoznawstwo na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od końca lat siedemdziesiątych zajmuje się fotografią kreacyjną, traktując ją zarówno jako podstawowy model rejestracji rzeczywistości, jak i jako źródło alternatywnych modeli percepcji. Oprócz działalności artystycznej, pisze teksty o sztuce, inicjuje i organizuje wystawy oraz inne przedsięwzięcia artystyczne. Od 1985 roku związany z Akademią Sztuk Pięknych w Poznaniu; początkowo jako asystent w pracowni prof. Stefana Wojneckiego, od lat dziewięćdziesiątych prowadzi własną pracownię; w 2002 roku uzyskał tytuł profesora. Ważniejsze wystawy indywidualne: 1983 – Übermacht und Reaktion (z Rafałem Drozdowskim), Barockfabrik, Aachen (RFN); 1984 – Przemoc i reakcja (z Rafałem Drozdowskim), Galeria OdNowa, Poznań; 1992 – Fotografie, Galeria FF, Łódź; 1994 – Przejrzystość, Galeria FF, Łódź; 2003 – Apotropeje, BWA Wrocław – Galerie Sztuki Współczesnej; 2005 – Ausgewählte Fotographien, Kunst- und Kulturzentrum, Monschau (Niemcy); 2008 – Formy i mimoformy, Muzeum Stanisława Staszica, Piła; 2009 – W cztery oczy, Galeria PF, Poznań.